strength oh strength!
Wednesday, February 6, 2013 | 3:46 AM | 0 weird people
Assalamualaikum.
hello every one! how are you today? aisehhh.. haha. speaking landan gk akuuu.. hehe. sikpo. sekali sekala bh. nk nk? haha. suka bh. boring sikdo kejo. :-p Mister sikda kredit. so, sik dapat laaa nk text. yala aku ada masa juak mok update entry. keboringan seh.. tambah ada idea juak.. act nk, blog tok secara sik langsong merupakan diary sik bertauliah kita. haha. yala.. banyak benda kita cheta kt sitok. en ya. i love to do so. aku suka nulis. sebab ya subject fav aku d sekolah is, Bahasa Melayu en Sejarah. ngeheheh.. bak kata adek mdh ngn aku, '' kitak sukaaaaa jk Penulisan.. kitak suka nulis nindakk. '' haha. masa ya nya merungut sebab BM hari ya ckgu ajar Penulisan. bila kita suka en minat dengan benda ya, Insha Allah semuanya senang. yang penting minat. bak kata Cikgu BM mrangkap Guru Tingkatan aku that is, Cikgu Balkis, '' tak kenal maka tak cinta '' haaa.. haha. dalam oh maksud nyaa.. haha. paham-paham sendiri lah iye? ;) bah, back to the topic. aku mok cheta pasal strength :( i am looking for my strength now. tsk tsk kita semua tauk, semakin meningkat usia, semakin besar dugaan yang bakal melanda. dan ketahuilah bahawa sesungguhnya, Allah tidak akan memberi dugaan melebihi kemampuan hamba Nya. so, mun rasa kita sik kuat dgn dugaan ya, genggam tangan, ngkah kt dada en yakinkan dirik kita, '' aku kuat! aku boleh! Allah sikkan duga aku lebeh dr kemampuan aku! Allah tauk aku kuat! Allah sayang aku! '' fikir secara positif.. jangan engat yg negatif jk. sebenarnya, benda negatif sik bagus untok otak kita. walaupun kita susah nk ngikis benda negatif dr dalam otak kita. i know that. cause i feel the same en OFTENLY do the same. huahuahua. tp nk, seriously, bila pke benda nk positif, kita akan rasa nikmat nya. cayaklah.. polah dlok, bruk tauk. i speak based on what i've been through :) bukan cakap-cakap kosong sahaja.. haha. en strength. yes, S -T -R -E -N -G -T -H. huaaaa.. aku tengah berusaha keras carik kekuatan buat masa tok. :'( dan sampai di saat ini, saya masih belum bisa mendapatkan nya kembali.. i miss the old me. the old me yang sik mudah melatah bila di timpa masalah or dugaan. :( how i miss. aku sik tauk. aku sik mampu nk jadi sekuat dolok. menasihati itu mudah. namun, untuk melakukannya adalah suatu perjuangan ke arah kebaikan. kita nasihat orang memang senang. tapi, bila kita di tempat orang ya, memang susah untuk kita lakukan apa yang patut kita lakukan. act, aku bukan hanya ada masalah dgn Mister. ada masalah lain juak. maslaah yang terlalu peribadi untuk di ceritakan. aku rindu Amy. :'( bukan maksud aku, Ain ada tp mcm sik ada guna.. aku dh cerita dgn Ain juak. hanya Ain dgn Amy jk yg ' masak ' dgn masalah aku.. they know what inside en what outside. tp, yalah. mun Amy ada, sik lah aku berasa glak dgn masalah tok. cos she'll always be with me. cheering me. haha. mesti ada-ada jk telatah nya nk molah aku senum en tetak. secara sik langsong juak, masalah aku dpt aku lupak sekejap. act nk, bila aku di rumah, aku jadi orang laen. aku laen glak. aku sik macam bila aku dgn kawan-kawan aku. bila dgn kawan-kawan, kegembiraan menyelubungi. enjoy. en masalah ya aku dapat ketepikan sekejap. sama macam bila aku dgn Amy. tp, bila aku masok kereta jk balit sekolah, the end. haha. aku jd org laen. alahai ~ i miss the old me. again. makin sari, aku rasa makin mok nglah jk dengan semua tok.. :'( aku kepak. kepak glakk.. aku tauk aku sik patut rasa mcm tok tapi aku sik dapat lari dari rasa yaa. aku sik rasa aku kuat. tambah gk bila sik ada org yg faham apa aku rasa. :'( orang memang sik faham tp Allah faham. kan? :') dolok maybe aku dapat yakinkan dirik aku melalui kata-kata ya. tapi now, hati tidak mampu menerima nya lagii.. Ya Tuhan! bantu hamba Mu. kurniakan ketabahan serta kekuatan buat hamba Mu. pimpinkan lah aku menuju jalan Mu.. jalan yang Engkau redhai ~ Amin! seriously aku lelahh.. sik ada kata-kata laen gkk. tp dengan sedikit kekuatan yang ada, aku terus coa untuk berdiri. sesungguhnya, di saat ini diriku hampir ' tersungkur ' :'( hanya air mata peneman sepi.. hanya air mata mampu menzahirkan semuanyaa.. allahuakbar ~ mengundur diri.. Assalamualaikum.

R I N D U M I S T E R ! tsk tsk
0 comment(s)
Hey there! Welcome to my blog. Shout out at the cbox and Do follow me aite . Thankyou :)

CURRENTLY : Alien(s) 
MOOD : i'm happy.


Life Scene
The Author
Oh Hi Im Nur Shahizatie . Known as Eza , Zaza or Jajot . Im sweet sixteen :* Lives in Sri Aman Sarawak. Thats all. Do follow me aite . Xoxo :)